Winkelwagen

Nieuws


Alphen aan den Rijn - Het is slecht gesteld met het vertrouwen van de vrouw
met betrekking tot de boodschap van cosmetica merken op de verpakking. 21,2
Procent van de vrouwen gelooft absoluut niet wat er op de verpakking van een
huidverzorgingsproduct staat. 60 Procent denkt dat de helft wat er op de
verpakking staat over de gebruikte ingrediënten twijfelachtig is. Slechts
3,9 procent gelooft alles wat er op de cosmetica verpakking staat.

Uit de vragenlijst die onder 367 vrouwen online is uitgezet blijkt dat veel
vrouwen meer willen lezen over welke ingrediënten er worden gebruikt in
huidverzorgingsproducten. Ook willen ze meer informatie over welke
kunstmatige toevoegingen er in de producten zitten. Het onderzoek blijkt na
afloop nog veel vragen op te roepen. Zo willen vrouwen bijvoorbeeld weten
hoe cosmetica wordt geproduceerd en of de huidverzorgingsproducten echt wel
natuurlijk zijn. Zij willen meer informatie over de ingrediënten die
gebruikt worden nu natuurlijk of synthetisch zijn, het liefst in begrijpbare
taal.

Van nature nieuwsgierig
Voor Bianca Krijgsman de Heij van de Natuurlijke Cosmetica Winkel komen de
reacties bekend voor. "Ik krijg vaak de vraag welke ingrediënten bij
cosmetica producten zijn gebruikt en waar die ingrediënten dan vandaan
komen. De vrouw is van nature nieuwsgierig. Zo willen we graag weten waarmee
bijvoorbeeld de kleur van de make-up wordt verkregen", aldus Bianca. "Ik
merk ook dat er veel vraag is naar tips voor het aanbrengen van make up.
Natuurlijk zijn daar al veel bladen voor. Vanuit de Natuurlijke Cosmetica
Winkel ben ik vooral met dit onderzoek benieuwd hoe bijvoorbeeld de
damesbladen als raadgever worden geraadpleegd."

Dankbaar voor vele feedback
Marktonderzoeker Kees Hoogervorst is blij met de eerste uitkomsten van de
uitgezette vragenlijst. "Veel antwoorden zetten aan tot nadenken. Zo vind ik
het opvallend dat de bekende merken helemaal niet zo bekend zijn als je
eerst zou denken. Daar zou ik zelf wel wat meer onderzoek naar willen doen",
aldus Kees. "Overigens moet ik wel zeggen dat een cosmetica onderzoek niet
helemaal mijn ding is. Ik ben wel blij met heel veel feedback, bijvoorbeeld
dat bij sommige vragen geen afbeelding was te zien. Zo werd de vraag gesteld
wat vrouwen vinden van de Marc Jacobs parfum-campagne door fabrikant Coty,
die in Engeland werd verboden. Er werd aan het eind van de vragenlijst
terecht de opmerking geplaatst dat het wel handig is om die advertentie dan
ook te zien voordat er echt een mening gegeven kan worden."

Steeds meer vrouwen gaan 'naakt' de deur uit
Actrice Tilda Swinton gaat al jaren zonder make-up de deur uit. FOTO'S BRUNOPRESS 
Steeds meer van de meest invloedrijke figuren in de modewereld, als redactrice bij Vogue Anna Dello Russo, zweren make-up af. De eerste vrouwen die met een 'blote billen' gezicht de deur uit gingen deden dat nog uit gezondheidsoverwegingen, maar er lijkt zich een ware trend te ontwikkelen met steeds meer dames die 'naakt' de deur uit gaan. 
Ook Vogue-redactrice Anna Dello Russo maakt zich geen zorgen over haar make-up. 
Hoewel op de covers van modemagazines nog veel glitter, glamour en zware make-up te zien is, gaan steeds meer vrouwen in de modewereld voor een naturelle look. 

Allergisch
Franca Sozzani van de Italiaanse Vogue en ontwerpster Phoebe Philo lopen steeds rond zonder make-up. De bekende styliste Katie Grand gebruikt ook geen cosmetica meer. "Als ik meer op televisie zou komen, dan zou ik me er meer zorgen over maken. Voor mij is het een praktische beslissing, aangezien ik allergisch ben aan make-up." Maar ook de toonaangevende ontwerper Miucca Prada gaat voor naakt. "Ik denk er gewoon niet meer over na." 

Toch stralen deze vrouwen glamour uit, maar dan op een nonchalante manier. Actrice Tilda Swinton verschijnt al jaren zonder make-up op de rode loper en toch ziet ze er steeds goed uit. Zou ze haar gebrek aan cosmetica goed maken met haar grote portie aan zelfvertrouwen?

Laag schmink
Vrouwen die make-up afzweren hebben daar verschillende redenen voor. Zo voelt make-upartieste Gucci Westman zich niet op haar gemak met een laag schmink. "Ik raad vrouwen die een meer natuurlijke look willen aan foundation niet op hun hele gezicht aan te brengen." 

Victoria Tydeman, de bedenkster van Steamcream, een reinigende natuurlijke crème, stopte make-up te dragen toen ze in de beautywereld stapte. "Hoe meer ik over de ingrediënten te weten kwam, hoe meer ik me er van bewust werd wat ik op mijn huid smeerde. Ik herinner me nog een onderzoek waaruit bleek dat het gezonder was lipstick te eten dan het op je lippen te smeren, dan treden er nog tenminste verteringsenzymen in werking die het helpen absorberen."

Cosmeticavrije maandag
Ook in Amerika woedt de trend van het verbannen van make-up, met cosmeticavrije maandagen. Dit is een initiatief van de New Yorkse Alexis Wolfer, zij schrijft voor de website Beauty Bean en kreeg al aandacht van CNN en Oprah Winfrey. 

"Veel vrouwen voelen zich niet compleet, af of mooi zonder make-up. Met mijn website wil ik dat ze zich ook goed voelen met een naakt gezicht. We kregen al veel negatieve commentaren op de website, maar daar was ik op voorbereid. Ik wil dat mensen gaan praten en nadenken over wat schoonheid echt is." 

Alternatieven
Ook groeit de interesse in natuurlijke beautyproducten. Uit cijfers bleek dat verkoop ervan vorig jaar steeg. Ook worden er steeds meer alternatieve behandelingen aangeboden die je huid mooi moeten maken en die zo make-up overbodig maken. Denk maar aan acupunctuurbehandelingen waardoor je geen foundation meer zou nodig hebben, maar ook hypnotherapie om rimpels te bestrijden. 

Ook Kate Middleton zou zich op haar huwelijk hebben voorbereid door een behandeling te boeken bij Julie Cichocki, die gebruikt producten en behandelingen op basis van zuurstof en vitamines om een natuurlijke gloed te creëren. "Al mijn klanten willen minder make-up gebruiken. Het gebruik van cosmetica betekent veel onderhoud en dat heeft tegenwoordig een slechte reputatie. Zelfs Victoria Beckham gebruikt geen zelfbruiner meer."


De grootste spirituele beurs van de Benelux!
Paranormaal Alternatief 21 & 22 mei 2011

De tweedaagse beurs Het Paranormaal Alternatief in Expo Rijswijk geldt als ontmoetingspunt voor alle grote namen uit de paranormale wereld en alternatieve branche. Ruim 300 deelnemers uit Nederland en België presenteren een compleet aanbod van alle denkbare paranormale en alternatieve disciplines. 

Sfeervolle stands voor consulten en verkoop
Het Paranormaal Alternatief is de ideale gelegenheid om eventuele drempelvrees te overwinnen en kennis te maken met een interessante wereld. Zo kan men bij de consultstands terecht voor het laten maken van een horoscoop, handlijnkunde, tarot, auratekenen, numerologie, droomanalyse, reiki, psychometrie, hypnotherapie, helderziende waarnemingen, spirituele tekeningen en veel meer. De alternatieve branche wordt vertegenwoordigd door een aanbod van onder meer stoelmasseurs, iriscopisten, Shiatsu therapeuten en zaken op het gebied van acupunctuur, homeopathie en voetreflexologie. Bij de vele verkoopstands is nagenoeg alles verkrijgbaar van etherische oliën, natuurvoeding, massagekussens, biosensoren, magneetproducten, boeken, gezondheidsstenen, sieraden, cd’s, boeddhabeelden tot klankschalen, trommels en New Age artikelen. Ook geven diverse opleidingsinstituten voorlichting over cursussen en opleidingen.

Diverse muziekoptredens
De lezingen, optredens en demonstraties die op de beurs worden aangeboden zijn allen gratis bij te wonen. Het podium biedt naast de lezingen ook ruimte voor muzikale optredens.

Lezingen en workshops
De lezingen hebben zeer uiteenlopende onderwerpen, er is voor ieder wat wils. Zo kan men kiezen uit diverse onderwerpen, zoals helderziende waarnemingen aan de hand van foto’ en voorwerpen, maar ook pendelen, Reconnective healing en wordt er een speciale lezing gegeven over Sensitiviteit. Dit is slechts een greep uit het ruime aanbod. De beurs wordt op beide dagen afgesloten met een forum. Dit houdt in dat een aantal spirituele werkers probeert antwoorden te geven op diverse vragen van mensen uit het publiek. Het forum vindt op beide dagen plaats van 16.00 tot 17.00 uur bij het podium in de hal.

Forum
De beurs wordt op beide dagen afgesloten met een forum. Dit houdt in dat een aantal spirituele werkers probeert antwoorden te geven op diverse vragen van mensen uit het publiek. Op basis van hun eigen gevoel en ervaringen geven zij heldere inzichten en tips. De paragnosten die hierbij o.a. aanwezig zijn, zijn: Gerard Heutink, Jan C. van der Heide en Kishan Fagoe. Het forum vindt op beide dagen plaats van 16.00 tot 17.00 uur bij het podium in de hal.

Openingstijden
zaterdag 10.00 - 17.00 uur
zondag 10.00 - 17.00 uur

Toegangsprijs
Volwassenen: € 8,-
Entree Kinderen: 3 tot en met 11 jaar: € 3,- 
Kinderen tot en met 2 jaar: Gratis

Meer informatie vind u hier: www.exporijswijk.nl